Door Saskia Kleewein op 19 februari 2014

Problemen SV Wippolder: gemeenten ga met elkaar in gesprek

Afgelopen week luidde SV Wippolder opnieuw de noodklok: de velden van deze voetbalvereniging zijn zeer regelmatig onbespeelbaar omdat zij onder water staan. Wedstrijden worden afgelast en er kan nauwelijks getraind worden. De club wenst een kunstgrasveld, maar wie moet dat betalen? SV Wippolder ligt in de gemeente Delft en daar heeft men pas in 2015 budget voor renovatie van de velden. Maar de meerderheid van de voetballer(tje)s komt uit Delfgauw dus heeft de vereniging zich ook tot de gemeente Pijnacker-Nootdorp gewend.
Het makkelijke antwoord is: de velden liggen in Delft dus de gemeente Delft moet het oplossen. Dat vinden wij te makkelijk.
Het alternatieve antwoord is: de gemeentegrens verleggen en dan mag de gemeente Pijnacker-Nootdorp het oplossen. Maar we hebben het hier wel over een oude, Delftse vereniging.
Wij zijn van mening dat de gemeenten Delft en Pijnacker-Nootdorp hier samen over in gesprek moeten gaan en hier een gezamenlijke oplossing voor kunnen vinden. Wij zullen ons college aansporen dit op korte termijn met hun Delftse collega’s op te nemen.

Saskia Kleewein

Sinds 2006 woon ik met echtgenoot Dirk Bazuin en onze twee kinderen met veel plezier in Nootdorp. Mijn motivatie om de lokale politiek in te stappen is dat ik slecht tegen sociale ongelijkheid en sociaal onrecht kan. En omdat ik graag mee wil doen. “Decisions are made by those who show up”. Een sterk links

Meer over Saskia Kleewein