Progressief P-N op wijkbezoek in Warm Klapwijk

11 september 2023

Progressief Pijnacker-Nootdorp wil van inwoners van de wijk Klapwijk horen hoe zij denken over het warmtenet. Zaterdag 9 september ging een groep leden in een deel van de wijk langs de deuren en vroeg het hen.

“Onze inzet was ervaringen ophalen van de inwoner”; aldus Jan-Willem Maas. “De gemeente kijkt in oktober of 50% van de bewoners van de eerste fase zich heeft aangemeld; dan kan het project doorgaan. We zijn daarom benieuwd of de bewoners zich voldoende geïnformeerd voelen om de keuze te maken.”
Een aantal inwoners heeft de keuze nog niet gemaakt. Twijfels zijn er vooral over de kosten en het feit dat er geen keuzevrijheid is in leverancier. Daarnaast vindt men het lastig om nu al een keuze te moeten maken. “Waarom kunnen wij niet later kiezen om van het warmtenet gebruik te maken?” De meeste mensen die wij spraken waren tevreden over de informatievoorziening, maar er blijven desondanks toch nog vragen over.
Een paar inwoners zijn er al uit. Zij hebben een keukentafelgesprek gehad en hebben een goed beeld gekregen van de kosten. Een van hen zei dat de kosten fors zijn, maar dat zij het als een goede investering zien voor het huis en voor het milieu.
Tim Geutjes: “We vonden het leerzaam om te horen wat de ervaringen en overwegingen zijn. We gaan deze actie nog een keer herhalen.”
Wilt u uw ervaringen delen? Neem dan contact op met [email protected]