Door Privé: Redactie op 15 maart 2013

PvdA-PN in touw voor speelotheek met NL-Doet

Op 15 maart zijn Saskia, Eric, Jan, Marieke en Amarins druk aan het speelgoed schoonmaken en kasten poetsen geweest bij de Speelotheek in Pijnacker. We werden goed voorzien van koffie, thee en heerlijke koekjes en daarna konden we los met sop, water, doekjes, sponsjes, tandenborstels en keukenpapier om het speelgoed weer speelklaar voor de kinderen die lid zijn van de speelotheek te maken. Ondertussen zijn we door de enthousiaste vrijwilligers van de speelotheek helemaal bijgepraat over hoe ze deze speelotheek tot een succes maken, vol trots werd ons ook verteld dat Harlekino in 2011 speelotheek van het jaar is geworden. Sommig houten speelgoed was al meer dan twintig jaar oud en in roulatie: onverwoestbaar en al door heel veel kinderen mee gespeeld. Zo is de speelotheek een goedkoop en duurzaam initiatief maar vooral een geweldig speelgoedparadijs voor de kinderen die lid zijn. Na het poetsen ontvingen we nog een heus deelnamecertificaat. Wij danken Harlekino en aan NL-Doet voor deze nuttige maar zeker ook aangename avond.

Waar ben je naar op zoek?