Sport

In de afgelopen raadsperiode zijn op het gebied van sport ingrijpende veranderingen doorgevoerd. Het profijtbeginsel is ingevoerd en sportaccommodaties zijn up to date gebracht. De PvdA vindt daarom verdere bezuinigingen op het gebied van sport in de komende raadsperiode niet acceptabel. Wij vinden dat meer gebruik moet worden gemaakt van sportcombinatiefunctionarissen.  Naast sporten is het ook belangrijk dat onze inwoners meer bewegen. De openbare ruimte dient zo te worden vormgegeven dat deze uitnodigt om de fiets en de benenwagen te nemen in plaats van de auto te pakken. Jong geleerd is oud gedaan, kindlinten waarlangs kinderen veilig naar school en speelplekken kunnen komen zijn belangrijk, ook voor hun zelfstandigheid. Veel unieke evenementen draaien op vrijwilligers. Een nota over sport en cultuur moet daarom niet over de vrijwilligers en professionals heen, maar in samenspraak met hen tot stand komen.Onze drie kernen hebben nog steeds een min of meer dorps karakter met bewoners die professioneel en/of in hun vrije tijd actief bezig zijn met sport en cultuur. Onze gemeente heeft een aantal unieke evenementen waarmee we ons in de regio onderscheiden, zoals de Verbeelding, de 12 Inch-race, de Dobbeplasloop en de Rabobank Run Bike Run. Daar kunnen we trots op zijn.

Waar ben je naar op zoek?