Door Jan-Willem Maas op 12 juli 2016

Leergang Politiek actief in jouw gemeente

Zou je een actieve rol willen spelen in de lokale politiek? Ben je geboeid door de uitdagingen waar onze gemeente de komende jaren voor staat? Voel je je positief aangesproken door de manier waarop de PvdA in Pijnacker-Nootdorp zich inzet om haar idealen werkelijkheid te laten worden? En wil je daar een bijdrage aan leveren?

Is je antwoord “ja”, doe dan mee aan de nieuwe leergang “IDEAAL LOKAAL: Politiek actief in jouw gemeente” die de PvdA dit najaar organiseert! Daarin maak je kennis met de plaatselijke afdeling en ontdek je welke mogelijkheden er zijn om actief te worden in de partij. Er is altijd iets te doen dat bij jouw belangstelling en mogelijkheden past. Wil je helpen tijdens een verkiezingscampagne, of meedenken over de politieke koers? Wil je meedoen aan de Gemeenteraadsverkiezingen van 2018? Dan kun je je tevens oriënteren op het raadswerk en wat dat inhoudt. Want wat doet een raadslid of een wethouder eigenlijk? Wat komt er op jouw gemeente af de komende jaren? Hoe ga je als raadslid om met de media, hoe genereer je aandacht voor de standpunten en resultaten van de PvdA? In zes avonden van elk twee uur krijg je een unieke kijk in de politieke keuken. Je krijgt les over de beginselen van de PvdA en de geschiedenis van de sociaal-democratie. Voor elke bijeenkomst worden aansprekende inleiders uitgenodigd uit de landelijke en de lokale politiek, die hun ervaringen met je delen. Ook wordt een bezoek aan de Tweede Kamer gebracht.

Deze leergang wordt gezamenlijk georganiseerd door de PvdA-afdelingen Den Haag, Delft, Zoetermeer, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk en Leidschendam-Voorburg en afwisselend gehouden in de verschillende gemeentehuizen op zes woensdagen: 21 september, 5 oktober, 26 oktober, 9 november, 23 november en 14 december 2016. Als bijdrage in de kosten wordt een bedrag van € 35,- p.p. gevraagd. Voor studenten geldt een bedrag van € 15,- p.p. De kosten mogen geen belemmering voor je zijn om mee te doen. Indien het cursusbedrag een probleem oplevert, is er altijd een oplossing mogelijk. Je kunt dit bij inschrijving aangeven. Bij aanmelding krijg je een bevestiging en meer informatie over de start van de cursus.

Ken je iemand die geen lid is van de PvdA, maar wel geïnteresseerd is in de lokale politiek? Geen probleem! Ook niet-leden van de PvdA mogen zich inschrijven voor de leergang, mits zij in de deelnemende gemeenten wonen.

Meld je aan voor 21 augustus 2016 bij afdelingssecretaris Kirsten van Adrichem: [email protected]. Wees er snel bij, want het aantal plaatsen is beperkt!

Jan-Willem Maas

Mijn naam is Jan-Willem Maas, ik ben 50 jaar. Met mijn vrouw en twee kinderen woon ik met heel veel plezier in Tolhek in Pijnacker. De belangrijkste reden voor mij om te kiezen voor een partij als de PvdA is dat ik het belangrijk vind dat iedereen mee kan doen. Eigen verantwoordelijkheid is belangrijk, maar

Meer over Jan-Willem Maas